Το Ράλλυ Φθιώτιδος συμπληρώνει αισίως το 2023 τις 40 διοργανώσεις και συγκαταλέγεται δικαιωματικά στους ιστορικότερους αγώνες Ράλλυ της Ελλάδας. Κάποιες χρονιές στο χώμα, κάποιες στην άσφαλτο, αλλά και κάποιες και στις δύο επιφάνειες, να διασχίζει τις καλύτερες ειδικές της πατρίδας μας που συμπεριλαμβάνονται ενίοτε και στον εθνικό μας αγώνα, το Ράλλυ Ακρόπολις.
Χωριά της περιοχής όπως η Παύλιανη, το Ελευθεροχώρι, η Ελάτεια, το Ρεγγίνι, η Καλοσκοπή, η Δάφνη, η Δίβρη, τα Καστέλλια, το Δροσοχώρι, ο Μπράλος, η Γραμμένη, η Δρυμαία, το Καλαμάκι, τα Καραβίδια, η Μενδενίτσα, το Παλαιοχώρι και πολλά ακόμα μνημονεύονται από τους φίλους των ράλλυ σε Ελλάδα και εξωτερικό. Οι ορεινές τους διαδρομές αποτελούν ειδικές δοκιμασίες των Ράλλυ και φιλοξενούν κάθε χρόνο χιλιάδες φίλους των αγώνων.
Η αρχή έγινε τον Σεπτέμβρη του 1970, με τους Μακεδόνες Γάκη Καλεμτζάκη- Λάμπρο Γκράσσο να επικρατούν στο μικτό 1ο Ράλλυ Φθιώτιδος με Ford Capri, πρώτο αγώνα που διοργάνωσε η Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας. Ο Καλεμτζάκης με συνοδηγό τον “Alvin” αυτή τη φορά με Opel Kadett κέρδισαν και το 3ο Ράλλυ Φθιώτιδος τo 1972, με ένα Λαμιώτικο πλήρωμα τους Χρήστο Πανουργιά- Βασίλη Χαΐμάνη με Audi 80 να επικρατούν τρεις φορές στη συνέχεια (1974, 1976, 1978).
Τρεις νίκες στο Ράλλυ Φθιώτιδος μετράει ακόμα ένας Λαμιώτης οδηγός-θρύλος των αγώνων, ο Σωτήρης Χατζητσοπάνης σε μικτή και σε ασφάλτινη επιφάνεια. Ο Χατζητσοπάνης κέρδισε το Ράλλυ Φθιώτιδος το 1979 και το 1980 με συνοδηγό τον Θόδωρο Ρένεση και αυτοκίνητο Ford Escort RS 2000 και το 1987 με συνοδηγό τον Θάνο Παπαγεωργίου και αυτοκίνητο Opel Manta 400.
Στους οδηγούς που έχουν κερδίσει το Ράλλυ Φθιώτιδος τόσο σε ασφάλτινη όσο και σε χωμάτινη επιφάνεια συμπεριλαμβάνεται ο μεγάλος “Ιαβέρης” που με συνοδηγό τον “Ελ-Εμ” επικράτησαν το 1984 στην άσφαλτο με Fiat 131 Abarth, τo 1985 στο χώμα με το ίδιο αυτοκίνητο, το 1988 και το 1990 επίσης στο χώμα με το θηριώδες Audi Quattro A1.
Και στις δύο επιφάνειες στη Φθιώτιδα έχει κερδίσει και ο πολυπρωταθλητής Ελλάδος Λεωνίδας Κύρκος. Ο “Λέας” ήταν ο νικητής στο χωμάτινο Ολύμπιο-Φθιώτιδας το 1994 με συνοδηγό τον Γιάννη Σταυρόπουλο και αυτοκίνητο Ford Escort RS Cosworth, ενώ ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου 14 φορές (!!!) στο Ράλλυ Λαμίας, αδερφό αγώνα του Ράλλυ Φθιώτιδος, που διεξαγόταν στην άσφαλτο τις χρονιές που η ΑΛΑΛ διοργάνωνε την ίδια σεζόν το Ράλλυ Φθιώτιδος στο χώμα. Για την ιστορία συνοδηγοί του στις 14 νίκες ήταν κατά περίπτωση οι Γιάννης Σταυρόπουλος (7 νίκες), Τάσος Γουσέτης (2 νίκες), Γιώργος Πολυζώης (4 νίκες), Αντώνης Γαρυφάλλης (1 νίκη) πάντα με Ford, είτε αυτό ήταν Sierra RS Cosworth, είτε Sierra RS Cosworth 4X4, είτε Escort RS Cosworth, είτε Escort WRC.
Ο Λαμιώτης 3 φορές Πρωταθλητής Ελλάδος Πάνος Χατζητσοπάνης έχει κι αυτός κερδίσει το Ράλλυ Φθιώτιδος τόσο σε άσφαλτο όσο και στο χώμα! Ο συνεχιστής της ιστορίας της οικογένειας Χατζητσοπάνη στους αγώνες κέρδισε στο χώμα 3 συνεχόμενες φορές (2007, 2008, 2009) με συνοδηγό το 2007 τον Νίκο Πετρόπουλο και Subaru Impreza N12, και τις επόμενες δύο χρονιές με τον Ανδρέα Ανδρικόπουλο δίπλα του στα bucket των Subaru Impreza N12 και Mitsubishi Lancer Evo IX, αντίστοιχα. Το 2007 μάλιστα που ο αγώνας ήταν μικτός οι Χατζητσοπάνης- Πετρόπουλος επικράτησαν και στο ασφάλτινο σκέλος!
Νικητές στο Ράλλυ Φθιώτιδος σε άσφαλτο και χώμα αναδείχτηκαν και οι Λάμπρος Κύρκος- Γιώργος Πολυζώης! Ήταν το 2015 όταν ο αγώνας ήταν διήμερος και μικτός με το πλήρωμα του Mitsubishi Lancer Evo IX να επικρατεί και στις δύο επιφάνειες.
Από 2 νίκες στο Ράλλυ Φθιώτιδος μετράνε οι “Τζίγγερ”- Στεφανής (1989 και 1992 με Lancia Delta Integrale) και Άρης Βωβός- “Ελ-Εμ” (2005 και 2006 με Subaru Impreza WRC S10 και Mitsubishi Lancer Evo IX, αντίστοιχα) όταν ο αγώνας διεξαγόταν σε χωμάτινη επιφάνεια.
Δύο νίκες στην άσφαλτο έχουν σημειώσει οι Λευτέρης Σωτήρχος- Νίκος Ζακχαίος. Το 2008 στο ασφάλτινο σκέλος του Ράλλυ Φθιώτιδος με Mitsubishi Lancer Evo IX και το 2006 στο Ράλλυ Λαμίας με Citroen Saxo Kit Car.
Τη χαρά της νίκης στο Ράλλυ Φθιώτιδος έχουν γευτεί ακόμα οι Ευστάθιος Καϊτσιώτης- Α. Στέφος (BMW 2002 το 1973), Τσομπανόπουλος-Τζιτζιλόγλου (Opel Kadett GT/E το 1977), Κοντογεώργος-Χατζηγεωργίου (BMW 2002 Ti το 1975), “Benny”- Ευθύμης Σάσσαλος (Lancia Stratos HF το 1983), “Στρατισσίνο”- Τώνια Παυλή (Nissan Sunny Gti-R το 1991), Νίκος Τσάδαρης- Ηλίας Καφάογλου (Lancia HF Integrale το 1993), Δημήτρης Μίχος- Κώστας Χειράκης (Mitsubishi Lancer Evo IX το 2010), Στέφανος Καμιτσάκης- Σπύρος Μπαρδάκης (Mitsubishi Lancer Evo IX το 2012).
Από το 2016 έως και σήμερα στο Ράλλυ Φθιώτιδος επικρατεί διαφορετικός συνδυασμός, με χαρακτηριστικό μάλιστα το γεγονός πως όποιος κέρδισε τον αγώνα της ΑΛΑΛ κατέκτησε στη συνέχεια και το Πρωτάθλημα! Το 2016 νικητές και πρωταθλητές ήταν οι Γιώργος Φιλιππίδης- Λεωνίδας Μαχαίρας (Mitsubishi Lancer Evo IX), το 2018 οι Γιώργος Αναπολιοτάκης- Θανάσης Τσιούκας (Seat Ibiza Kit Car Evo2) στην άσφαλτο και οι Γιάννης Μπαντούνας- Κώστας Σούκουλης (Mitsubishi Lancer Evo VI) στο χώμα, το 2019 οι Γιώργος Κεχαγιάς- Μάριος Τσαούσογλου (Ford Fiesta R5), το 2020 οι Γιάννης Παπαδημητρίου- Γιώργος Πολυζώης (Skoda Fabia Rally 2 Evo) και το 2021 οι Αλέξανδρος Τσουλόφτας- Στέλιος Ηλία (Volkswagen Polo Gti R5).
Τα σκήπτρα του Ράλλυ Φθιώτιδος επέστρεψαν στη Λαμία το 2022 με τους Χρυσόστομο Καρέλλη- Λεωνίδα Μαχαίρα να είναι οι νικητές με Skoda Fabia R5. Φέτος, το Ράλλυ Φθιώτιδος θα διεξαχθεί το Σάββατο 1 Ιουλίου σε ασφάλτινη επιφάνεια και την Κυριακή 2 Ιουλίου στο χώμα και μένει να δούμε ποια πληρώματα θα γράψουν τα ονόματά τους στη λίστα των νικητών του αγώνα.